Yüksek kaliteli AMP sayfaları ile kullanıcıların etkileşimini sağlama

SEO

SEOBig Kurucu
#1
Kullanıcılarımızın AMP sonuçlarıyla olan deneyimini iyileştirmek amacıyla AMP ile içerik denkliğine ilişkin politikamızı uygulama biçimimizde değişiklikler yapıyoruz. 1 Şubat 2018'den itibaren, politika, AMP sayfa içeriğinin (orijinal) standart sayfa içeriğiyle benzer olmasını zorunlu hale getirecektir. Tekrar hatırlatmak gerekirse AMP, bir sıralama sinyali değildir ve sıralama politikasında AMP açısından herhangi bir değişiklik yoktur.

2015'te hayata geçirilen açık kaynak Accelerated Mobile Pages (AMP) projesi, 25 milyonu aşkın alan adının AMP formatını uygulamasıyla birlikte muazzam bir büyüme kaydetmektedir. Bu hızlı ilerleme, kullanıcılarımızın içerik tüketiminde en iyi deneyimi yaşamaya devam etmelerini ve bu şekilde yayıncının sunduğu içerikle daha fazla etkileşimde bulunmalarını sağlama sorumluluğunu da beraberinde getirmektedir.

Bazı durumlarda web yöneticileri, içeriklerini iki sürüm halinde yayınlamaktalar: AMP'ye dayalı olmayan bir standart sayfa ve bir AMP sayfası şeklinde. İdeal senaryoda her iki sayfa da eşdeğer içeriğe sahip olmalı ve kullanıcı, AMP aracılığıyla aynı içeriğe daha hızlı ve daha sorunsuz bir şekilde ulaşabilmelidir. Ancak bazı durumlarda AMP sayfasındaki içerik, orijinal (standart) sayfadaki içerikle uyuşmamaktadır.

Bazı nadir durumlarda da AMP sayfaları, tanıtım sayfaları olarak kullanılmaktadır. Bu sayfalar çok az içeriğe sahip oldukları için bu durum özellikle kullanıcıların kötü bir deneyim yaşamasına yol açabilir. Böyle durumlarda, kullanıcılar gerçek içeriğe ulaşmak için iki kez tıklama yapmak zorunda kalmaktadır. Aşağıda bu durumun nasıl görünebileceğine ilişkin bir örnek verilmiştir: Ana makaleden kısa bir metin verilerek kullanıcıdan makalenin devamını okuması için tıklayıp başka bir sayfayı ziyaret etmesi istenmektedir.

AMP, web'in performansını önemli ölçüde artırmak ve içerik tüketiminde hem hızlı hem de tutarlı bir deneyimi sağlamak amacıyla kullanıma sunulmuştur. Bu hedef doğrultusunda, Google Arama'da AMP olarak gösterilmek istenen sayfalar için AMP sayfası ve standart sayfa arasında yakın denklik sağlanması şartını zorunlu hale getireceğiz.

AMP sayfasının, AMP olmayan muadiliyle aynı önemli içeriğe sahip olmadığını tespit ettiğimiz durumlarda kullanıcılarımızı AMP olmayan sayfaya yönlendireceğiz. Bu işlem, Arama sıralamasını etkilemez. Ancak bu sayfalar, AMP ile En Çok Okunanlar bölumu gibi AMP gerektiren Arama özelliklerinde dikkate alınmayacaktır. Buna ek olarak, web yöneticisini Search Console üzerinden manuel işlem mesajıyla bilgilendirecek ve yayıncıya, AMP sayfasını tekrar dikkate alabilmemiz için sorunu düzeltme şansı verilecektir. Ayrıca AMP açık kaynak web sitesinde hızlı, güzel ve yüksek performans gösteren AMP sayfaları oluşturmanıza yardımcı olacak faydalı kılavuzlar bulabilirsiniz.

Bu değişikliğin, web yöneticilerini standart ve AMP muadili arasında içerik denkliği sağlamaya teşvik etmesini umuyoruz. Bunun gerçekleşmesi halinde siteniz daha iyi bir deneyim sunacak, dolayısıyla kullanıcılar da daha mutlu olacaktır.

Kaynak: https://webmaster-tr.googleblog.com/2017/11/yuksek-kaliteli-amp-sayfalar-ile.html
 

Kamal Balayev

Alışma Sürecinde
#2
İşte ben özel AMP sayfa tasarımları hizmetini bu yüzden teklif ediyorum. Hem içeriğin hem de AMP sayfanın tamamı sitenin kendi tasarımına en uyğun ve optimal bir şekilde yapmak gerek.

Bu hizmeti Müslüm hocam, sizin tavsiyenizden sonra sunmaya başladım :)

Bir az daha açıklayıcı olması için aşağıdakı paylaşım linkime tıklaya bilirsiniz.

Özel tasarımlı AMP sayfaları yapılır sizin için! (forum içindeki profil paylaşımım)
 
Last edited: