Google Rich Cards Nedir ve Nasıl Kullanılır?

#1
1513594859832.png

Google 2016 yılında site sahipleri için içerik önizlemesini arama sonuçları sayfasında sunmaya başladı. Daha fazla ziyaretçi ve ilgi çeken Rich Cards (Zengin Kartlar) önce ABD olmak üzere zamanda tüm ülke servislerinde yayına başladı.
Zengin kartlar, rich snippet’lerin başarısı için yeni bir Arama sonucu biçimi oluşturur. Rich snippet’lerde olduğu gibi, zengin kartlar da içeriği daha çekici ve görsel bir biçimde görüntülemek için schema.org ile yapılandırılmış siteleri kullanır daha iyi bir mobil kullanıcı deneyimi sağlamaya odaklanır. Şimdi hep beraber Google Rich Snippets nasıl oluşturulur adım adım inceleyelim.
Google Rich Snippets’in Web Sitesine Uygulaması
Uygulama yapacağınız sitenin öncelikle schema.org (yapısal veri) uyumlu olması gerekiyor. Bu yapılandırışmış veriler resimler, videolar, yıldızlı oylamalar, yayımlama tarihi ve bunun gibi bir çok veriyi kapsıyor. Verinizi yapılandırmak için üç adet yapılandırma dili mevcut bunlar şu şekilde:
  • Microdata
  • Microformats
  • RDFa
Schema yapılandırması Google’ın yanı sıra önde gelen Yandex, Bing gibi bir çok arama motoru için de faydalı olacaktır. Yukarıda belirttiğim üç yapısal veri uygulamasında Google bize “Microdata”yı tercih ettiğini belirtmekte.
Schema uygulamasını pratik bir şekilde oluşturmak için Google’ın bize sunduğu veri işaretleme yardımcısı aracını kullanabilirsiniz. Kullanımı hakkında bilgisi olmayanlar için başka bir makalemizde Schema.org yapısı oluşturmaya değineceğiz.
Google Rich Snippets’in WordPress’e Uygulanması
Malum WordPress artık 3 milyar web sitesinin bulunduğu dönemimizde her dört siteden birisinin kullandığı bir alt yapı. Hal böle olunca yapılacak olan işlemler en kolay şekilde çözülebiliyor. WordPress için oluşturulmuş olan All In One Schema Rich Snippets eklentisini kurmanız yeterli olacaktır. Bu sayede manuel hiç bir işlem yapmanıza gerek kalmıyor. Eklenti üzerinde bazı düzenlemeler gerekli kısaca onlara göz atalım:
Herhangi bir yazı veya sayfaya eklediğimiz de Configure Rich Snippet başlığını görmüş olmanız gerekiyor. Bu alanda örneğin item review özelliğini seçiyoruz burada bize ürün başlığı, açıklaması ve ürüne verdiğimiz oy gibi bilgiler yer alıyor. Üç alandan oluşan bu bölümü doldurduktan sonra önizleme yapabiliyoruz eğer her şey istediğimiz gibiyse içeriği kaydediyoruz. Bu eklentiye alternatif olarak birde Microdata for SEO eklentisi mevcut yalnız güncelleme almıyor.

Kaynak: https://www.wmarsiv.com/google-rich-cards-nedir-ve-nasil-kullanilir/